• Zitat von playpingiron

    Dear Stef.
    I got the car since 8 weeks now and drove aprox. 7.500 km. No problems with the car but the engine is really not strong enough to move this car in the way you expect.
    You can do what I do - buy a R5 and exchange it as soon as the V6 is available. The market for the Touraegs are pretty good - so there is no risk.
    My dealer expects aprox. 2 days to resell the R5. Because this is a kind of "upgrade" Volkswagen as well as the Volkswagen leasing don't makes any trouble.

    So long
    playpingiron

    Hey Playpingiron,

    And did you have the ciptuning done on your car?
    I would be using the car daily and I drive around 150 – 300 km a day.
    I am thinking of buying the R5 and do a chiptuning on it by VW themselves. The only disadvantage is the price at VW’s a lot more expensive that the amounts I see on this site here. It would cost me around 1.300 €.

    Greets,
    Stef.

    Driving a: R5 TDI Tiptronic, Black Magic, Teak Nappa Leather, Vavona wood, Navigation, Chrome, 255/60 R17, fog-lights, ...

  • Hi Borko,

    Are you using the car as your first car? I would use it daily and do 150 - 300 a day with it.

    As playpingiron mentioned I a thinking tot by the R5 now and see if it pleases and otherwise sell it and buy the V6 instead.

    I wait for some more comments, maybe someone knows more about the cost of the V6 and the final release time.

    Thanks a lot for now and all comments welcome !!

    Stef.

    Driving a: R5 TDI Tiptronic, Black Magic, Teak Nappa Leather, Vavona wood, Navigation, Chrome, 255/60 R17, fog-lights, ...

  • Dear Stef.
    I did no chiptuning till now, but this is still a option.
    Currently I am waiting for the demo car which my dealer has ordered and which should be delivered at the end of this month. He will do this tuning first and my decision will be made after that - but I'm pretty sure it will be the way to do.
    The most worst thing is the missing power between 1500 and 2000 rpm. Its a mess. It's not the same quality style as the rest of the car. EUR 1000 are enough for 500 NM and aprox. 155 kW.

    Another thing for not recommend if you are driving so much. The software of the build in Navi system is just bullshit and not the money woth. Buy another DVD based as accessory and you will be mor happy.
    If you are a taller then the average, the seats are not recommendable. Buy the standard seats and replace the driver seat by a Recaro Orthopaed.

    Both saves money and brings more fun.

    Playpingiron

  • Again me,
    Stef
    just wait until there are some more answers in the questionaire(other thread) and then decide what to do.......don´t make decisions based on the view of "single" answers! ;)
    See you
    M.B.

  • Zitat von Borko38

    Again me,
    Stef
    just wait until there are some more answers in the questionaire(other thread) and then decide what to do.......don´t make decisions based on the view of "single" answers! ;)
    See you
    M.B.

    Thanks Borko,

    That's what I am doing anyway. I am sending a fax to my dealer in witch I ask him some more information on the new engine tot come or not to come.
    If he wants to sell me the car, he has to do something for it ...

    Greets,
    Stef.

    Driving a: R5 TDI Tiptronic, Black Magic, Teak Nappa Leather, Vavona wood, Navigation, Chrome, 255/60 R17, fog-lights, ...

  • Hallo zusammen!

    Als VW-WA stehe ich in den nächsten Wochen vor der Bestellung meines dritten Touaregs. Zwei Optionen stehe für mich zur Auswahl:
    1. R5 TDI Automatik
    oder 2. V6 TDI Automatik (bisher noch nicht bestellbar)

    Meine Frage an Euch:

    Bisher sind noch keine Preise für den V6 TDI (3.0 L, 220PS) bekannt. Wieviel € würdet Ihr für einen V6 TDI an Mehrpreis ausgeben? Gibt es viele die auf den V6 warten?

    Ich versuche die Vermarktung auszuloten. Für mich ist es auch entscheidend, wie sich ein Fahrzeug wiederverkaufen läßt. Mit dem R5 habe ich bisher nur gute Erfahrungen gemacht, allerdings lag mein Verkaufspreis bisher unter 40 T €. Dies ist beim V6 TDI allerdings nicht mehr zu erreichen.

  • ich erwarte einen Mehrpreis von EUR 2000 bis 2500.
    Um die Kosten nicht in's Unendliche zu treiben werde ich beim V6 die Luftfederung weglassen (und dafür die kurzen Stahlfedern nehmen - da ich nicht ins Gelände fahre und auf die erhöhte Höchstgeschwindigkeit nicht verzichten will)

  • Ich habbe an montag meine R5 TDI bestelt und warte nicht mehr fur den V6 TDI.

    Driving a: R5 TDI Tiptronic, Black Magic, Teak Nappa Leather, Vavona wood, Navigation, Chrome, 255/60 R17, fog-lights, ...

  • Zitat von toffiboR5

    Laut Artikel aus der gestern erschienen aktuellen ams soll der V6 TDI im 4.Q lieferbar sein. Leistung 225 PS. Preise wurden nicht genannt. :rolleyes:

    Habe die Zeitschrift bisher noch nicht gelesen. Im Artikel soll angeblich stehen, dass das Fahrzeug auch serienmäßig mit einem Partikelfilter ausgerüstet wird. Stimmt das ? :confused:

  • Hallo Zusammen,

    lt. meinem Händler ist der V6tdi noch nicht bestellbar.
    Der T5 4motion sollte bereits vor einem Jahr verfügbar sein.

    Glaube das 4.Quartal wer will, ich nicht!

    Gruß
    anderas

  • Zitat von siemonsen


    ...
    1. R5 TDI Automatik
    oder 2. V6 TDI Automatik (bisher noch nicht bestellbar)

    Ich hätte beim V6 TDI Aut. sofort zugeschlagen - wenn es den halt schon gegeben hätte. Der R5 TDI kam für mich aus versch. Gründen nicht in Betracht, und der V10 ist einfach ... naja, mir fehlen die Worte ;)

    Den V6 Benziner bin ich gefahren, und ich war nicht sooo begeistert (vielleicht auch einfach von Vorgängerfahrzeugen zu verwöhnt ?) - und da "mein" V8 meinem Händler bereits fest zugeteilt war, und es daher nur sehr wenige Wochen Lieferzeit gab, habe ich eben den dicken Achter genommen. Ich hab's bisher nicht bereut - aber der Spritverbrauch und die -kosten sind natürlich nicht von Pappe. Allerdings rechne ich meinen V8 "über's Geschäft" ab - da sieht sowas natürlich ganz anders aus, als wenn man das ganze Vergnügen ausschließlich privat bezahlen müsste.

    Meine erste Wahl beim nächsten (??) Touareg wäre aber mit ziemlicher Sicherheit der 6er Diesel, denn ich denke, das könnte der beste Kompromiss sein zwischen Vernunft und Leistung.

    ... just my 2 cents (ach nee, ich muss ja für die nächste Tankfüllung sparen ;)